
Från januari 2020 inför vi månadsfakturering för alla våra kunder.
För att våra kunder ska få bättre möjligheter till att hålla koll på sina energikostnader inför vi från januari 2020 månadsfakturering för alla kunder oavsett tidigare faktureringsintervall. För de flesta företagskunder blir det ingen skillnad. Är du privatkund eller företagskund som tidigare har haft 4 eller 6 fakturor per år för dina energikostnader, kommer du nu att få faktura oftare men på kortare tidsperiod.
Hos oss kan du välja mellan flera olika sätt att få och att betala din faktura. För att spara miljön vill vi gärna att du väljer ett digitalt alternativ. Oavsett vilket alternativ du väljer, så tar vi inte ut några fakturaavgifter.
Till exempel är e-faktura ett enkelt sätt att betala dina fakturor på som har en mindre miljöpåverkan än pappersfakturor. Ett annat bra alternativ är autogiro i kombination med e-postfaktura.
Mer information och hur du gör för att ansöka om olika betalningsalternativ hittar du på sidan för Kundservice
Senaste nyheter
Alla nyheter →Rapporterat underlag för elstöd
På Mina Sidor finns meddelande om vilka förbrukningsuppgifter Partille Energi har rapporterat in till Försäkringskassan som […]
Registrera konto för utbetalning av elstöd
Som vi tidigare informerat om har regeringen tagit beslut om stödpaket till privatpersoner som kompensation för […]
Nya elnätspriser från 1 februari 2023
Från den 1 februari 2023 justerar Partille Energi Nät AB elnätsavgifterna.Orsaken är ökade kostnader från Vattenfall […]
Energiskatten på el ändras den 1 januari 2023
Från årsskiftet indexuppräknas energiskatten på el med 3,2 öre/kWh enligt förordning från regeringen. Ny skattesats i […]
Störning på vår kundservicetelefon – problemet löst kl 10.30
Vi har för närvarande en störning på vår kundservicetelefon som gör att det inte går att […]
Tack alla som besökte Sävehofdagen!
Sävehofdagen bjöd på aktiviter och underhållning för både stora och små, med bl.a. hoppborg, tävlingar och […]