Publicerad

Vi inför månadsfakturering

Katt och dator

Från januari 2020 inför vi månadsfakturering för alla våra kunder.

För att våra kunder ska få bättre möjligheter till att hålla koll på sina energikostnader inför vi från januari 2020 månadsfakturering för alla kunder oavsett tidigare faktureringsintervall. För de flesta företagskunder blir det ingen skillnad. Är du privatkund eller företagskund som tidigare har haft 4 eller 6 fakturor per år för dina energikostnader, kommer du nu att få faktura oftare men på kortare tidsperiod.

Hos oss kan du välja mellan flera olika sätt att få och att betala din faktura. För att spara miljön vill vi gärna att du väljer ett digitalt alternativ. Oavsett vilket alternativ du väljer, så tar vi inte ut några fakturaavgifter.

Till exempel är e-faktura ett enkelt sätt att betala dina fakturor på som har en mindre miljöpåverkan än pappersfakturor. Ett annat bra alternativ är autogiro i kombination med e-postfaktura.

Mer information och hur du gör för att ansöka om olika betalningsalternativ hittar du på sidan för Kundservice


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter