
Partille Energi har sedan december 2019 haft extra lång betalningstid för fakturor till privatkunder. Från september återgår vi till rekommendationerna i Allmänna avtalsvillkor med ca 20 dagars betalningstid.
Vid övergången innebär det att du som kund både i augusti och september får fakturor från oss som har förfallodag den 30 september men fakturorna avser olika förbrukningsperioder. Ändringen gäller både elnät och fjärrvärme. Om du får problem med betalningarna är du välkommen att kontakta Kundservice.
De Allmänna avtalsvillkoren hittar du på sidan Dokument och blanketter
Senaste nyheter
Alla nyheter →Kortare elavbrott med självläkande elnät
Det finns nu fem områden i Partille där Partille Energi tillämpar så kallade självläkande elnät. Det […]
Sänkt vattennivå i Aspen från maj
Fortsatta arbeten med Jonseredsvägen gör att Aspens nivå av säkerhetsskäl kommer att vara 10 cm lägre […]
2024 års miljövärden för fjärrvärme
Fjärrvärme är en viktig pusselbit i ett hållbart samhälle. En stor del av fjärrvärmensom Partille Energi […]
Framtidens energi i Partille – räcker den till alla?
På temat Framtidens energi i Partille – räcker den till alla? hölls en näringslivsfrukost anordnad av […]
Tillsammans lyfter vi fjärrvärme
Partille Energi är en av initiativtagarna till Heja Fjärrvärme. Tillsammans med ett antal andra lokala fjärrvärmebolag […]
Fjärrvärme ger Corem energioptimering och trygghet
År 2022 startade Corem i samarbete med Partille Energi en första konvertering från biogaspanna till fjärrvärmeanslutning […]