
Ett större strömavbrott inträffade vid klockan 10.30 onsdagen den 30 augusti. Avbrottet låg i Vattenfalls regionnät och berörde kunder hos oss som lokalt elnätsbolag i Partille och kunder hos Härryda Energi.
Felet inträffade klockan 10.30 och var avhjälpt klockan 10.59. Avbrottsinformationen här på hemsidan uppdaterades så snart felet blev känt och sms gick ut till kunder där vi har mobilnummer registrerat.
Strömavbrottet påverkade tyvärr möjligheterna att nå vår kundservice på Partille Energi och Partille kommuns kundtjänst eftersom även telefonväxeln låg nere.
Avbrottsmeddelande i mobilen
Vill du ha avbrottsinformation i mobilen kan du logga in på Mina Sidor med BankID och registrera ditt mobilnummer under Mina Uppgifter.
Vid planerade avbrott får du i god tid innan avbrottet ett SMS med uppgift om dag och tid för underhållet. Sedan får du en påminnelse när det är dags. Vid en oplanerad driftstörning får du meddelande så snart felet har upptäckts.
Välkommen med din anmälan!
Senaste nyheter
Alla nyheter →Vi vill gärna veta vad du tycker om oss via SKI
Partille Energi ägs ytterst av alla Partillebor. Därför är det extra viktigt för oss att ni […]
Nu byter Partille Energi alla elmätare
Från hösten 2023 och fram till slutet av 2024 kommer vi att byta ut alla elmätare […]
Tack alla ni som besökte oss på Familjedagen på Kyrktorget lördagen den 26 augusti.
Dagen bjöd på många glada skratt, fullt med barn och föräldrar och massor av roliga aktiviteter. […]
Arbetsgång vid solcellsinstallationer
Intresset för att installera solceller har ökat väldigt mycket de senaste åren och vi har nu […]
Bidrag för dig i småhus med direktverkande elvärme eller gas
Från och med den 3 juli finns statligt stöd för att energieffektivisera och byta värmesystem i […]
Elstöd för företag
Det finns två beslutade elstöd för företag, ett generellt elstöd och ett elstöd för elintensiva företag. […]