Ett större strömavbrott inträffade vid klockan 10.30 onsdagen den 30 augusti. Avbrottet låg i Vattenfalls regionnät och berörde kunder hos oss som lokalt elnätsbolag i Partille och kunder hos Härryda Energi.
Felet inträffade klockan 10.30 och var avhjälpt klockan 10.59. Avbrottsinformationen här på hemsidan uppdaterades så snart felet blev känt och sms gick ut till kunder där vi har mobilnummer registrerat.
Strömavbrottet påverkade tyvärr möjligheterna att nå vår kundservice på Partille Energi och Partille kommuns kundtjänst eftersom även telefonväxeln låg nere.
Avbrottsmeddelande i mobilen
Vill du ha avbrottsinformation i mobilen kan du logga in på Mina Sidor med BankID och registrera ditt mobilnummer under Mina Uppgifter.
Vid planerade avbrott får du i god tid innan avbrottet ett SMS med uppgift om dag och tid för underhållet. Sedan får du en påminnelse när det är dags. Vid en oplanerad driftstörning får du meddelande så snart felet har upptäckts.
Välkommen med din anmälan!
Senaste nyheter
Alla nyheter →Ta del av nätutvecklingsplanen 2025-2034
Energimarknadsinspektionen (Ei) har ålagt samtliga distributionsnätsföretag i Sverige ta fram en så kallad nätutvecklingsplan. Nätutvecklingsplanen på […]
Tack till alla som besökte oss på Oluffs Galej
Tack alla barn och föräldrar som kom till Partille Energis tält på Oluffs Galej lördagen den […]
Skötsel av fiskvägar vid Jonsereds vattenkraftverk
Vi på Partille Energi beklagar djupt att flera ålar fastnade i gallret vid intaget till vattenkraftverket […]
Sänkt vattennivå i Aspen
På grund av arbeten med Jonseredsvägen kommer Aspens nivå av säkerhetsskäl att vara 10 cm lägre […]
Nya Mina sidor och fakturor
Sedan mitten av april har Partille Energi ett nytt kundinformationssystem. Här kan du läsa om några […]
Nya laddstationer för elbilar klara
Partille Energi har tillsammans med Partillebo byggt fem nya publika laddningsstationer runt om i Partille kommun, […]