Vi är medvetna om att de höga elhandelspriserna gör att ekonomin för privatpersoner och företag nu kan bli ansträngd. Om du får problem med att betala energifakturor från oss kan du därför få anstånd med betalningen.
Som kommunalt bolag månar vi om dig som kund. De höga elhandelspriserna gör att många nu kommer att få fakturor från sin elhandlare som är mycket högre än normalt. Samtidigt kommer elnätsfakturan från oss och kanske även en fjärrvärmefaktura om du är fjärrvärmekund.
Eftersom det ska kännas tryggt för dig att vara kund hos oss vill vi göra dig medveten om att du kan få ett tillfälligt anstånd med att betala faktura för elnät eller fjärrvärme om din ekonomi är ansträngd.
Tänk bara på att kontakta kundservice innan fakturans förfallodag har passerat så kan vi i de allra flesta fall gemensamt hitta en bra lösning.
Senaste nyheter
Alla nyheter →Ta del av nätutvecklingsplanen 2025-2034
Energimarknadsinspektionen (Ei) har ålagt samtliga distributionsnätsföretag i Sverige ta fram en så kallad nätutvecklingsplan. Nätutvecklingsplanen på […]
Tack till alla som besökte oss på Oluffs Galej
Tack alla barn och föräldrar som kom till Partille Energis tält på Oluffs Galej lördagen den […]
Skötsel av fiskvägar vid Jonsereds vattenkraftverk
Vi på Partille Energi beklagar djupt att flera ålar fastnade i gallret vid intaget till vattenkraftverket […]
Sänkt vattennivå i Aspen
På grund av arbeten med Jonseredsvägen kommer Aspens nivå av säkerhetsskäl att vara 10 cm lägre […]
Nya Mina sidor och fakturor
Sedan mitten av april har Partille Energi ett nytt kundinformationssystem. Här kan du läsa om några […]
Nya laddstationer för elbilar klara
Partille Energi har tillsammans med Partillebo byggt fem nya publika laddningsstationer runt om i Partille kommun, […]