
Vi är medvetna om att de höga elhandelspriserna gör att ekonomin för privatpersoner och företag nu kan bli ansträngd. Om du får problem med att betala energifakturor från oss kan du därför få anstånd med betalningen.
Som kommunalt bolag månar vi om dig som kund. De höga elhandelspriserna gör att många nu kommer att få fakturor från sin elhandlare som är mycket högre än normalt. Samtidigt kommer elnätsfakturan från oss och kanske även en fjärrvärmefaktura om du är fjärrvärmekund.
Eftersom det ska kännas tryggt för dig att vara kund hos oss vill vi göra dig medveten om att du kan få ett tillfälligt anstånd med att betala faktura för elnät eller fjärrvärme om din ekonomi är ansträngd.
Tänk bara på att kontakta kundservice innan fakturans förfallodag har passerat så kan vi i de allra flesta fall gemensamt hitta en bra lösning.
Senaste nyheter
Alla nyheter →Registrera konto för utbetalning av elstöd
Som vi tidigare informerat om har regeringen tagit beslut om stödpaket till privatpersoner som kompensation för […]
Nya elnätspriser från 1 februari 2023
Från den 1 februari 2023 justerar Partille Energi Nät AB elnätsavgifterna.Orsaken är ökade kostnader från Vattenfall […]
Vi välkomnar våra kunder till Sävehofdagen och bjuder på matchbiljetter!
Den 18 februari är det dags för Sävehofdagen i Partille Arena. En dag fylld av aktiviteter […]
Energiskatten på el ändras den 1 januari 2023
Från årsskiftet indexuppräknas energiskatten på el med 3,2 öre/kWh enligt förordning från regeringen. Ny skattesats i […]
Nytt elstöd till hushåll för november och december 2022
Regeringen skriver i pressmeddelande den 10 januari att de har beslutat om ytterligare elstöd till hushåll. […]
Loginproblem på ”Mina sidor”
Det har uppstått problem med inloggningen på ”Mina sidor”. Vi arbetar på att åtgärda detta och […]