
Vi är medvetna om att de höga elhandelspriserna gör att ekonomin för privatpersoner och företag nu kan bli ansträngd. Om du får problem med att betala energifakturor från oss kan du därför få anstånd med betalningen.
Som kommunalt bolag månar vi om dig som kund. De höga elhandelspriserna gör att många nu kommer att få fakturor från sin elhandlare som är mycket högre än normalt. Samtidigt kommer elnätsfakturan från oss och kanske även en fjärrvärmefaktura om du är fjärrvärmekund.
Eftersom det ska kännas tryggt för dig att vara kund hos oss vill vi göra dig medveten om att du kan få ett tillfälligt anstånd med att betala faktura för elnät eller fjärrvärme om din ekonomi är ansträngd.
Tänk bara på att kontakta kundservice innan fakturans förfallodag har passerat så kan vi i de allra flesta fall gemensamt hitta en bra lösning.
Senaste nyheter
Alla nyheter →Kortare elavbrott med självläkande elnät
Det finns nu fem områden i Partille där Partille Energi tillämpar så kallade självläkande elnät. Det […]
Sänkt vattennivå i Aspen från maj
Fortsatta arbeten med Jonseredsvägen gör att Aspens nivå av säkerhetsskäl kommer att vara 10 cm lägre […]
2024 års miljövärden för fjärrvärme
Fjärrvärme är en viktig pusselbit i ett hållbart samhälle. En stor del av fjärrvärmensom Partille Energi […]
Framtidens energi i Partille – räcker den till alla?
På temat Framtidens energi i Partille – räcker den till alla? hölls en näringslivsfrukost anordnad av […]
Tillsammans lyfter vi fjärrvärme
Partille Energi är en av initiativtagarna till Heja Fjärrvärme. Tillsammans med ett antal andra lokala fjärrvärmebolag […]
Fjärrvärme ger Corem energioptimering och trygghet
År 2022 startade Corem i samarbete med Partille Energi en första konvertering från biogaspanna till fjärrvärmeanslutning […]