
Vi är medvetna om att de höga elhandelspriserna gör att ekonomin för privatpersoner och företag nu kan bli ansträngd. Om du får problem med att betala energifakturor från oss kan du därför få anstånd med betalningen.
Som kommunalt bolag månar vi om dig som kund. De höga elhandelspriserna gör att många nu kommer att få fakturor från sin elhandlare som är mycket högre än normalt. Samtidigt kommer elnätsfakturan från oss och kanske även en fjärrvärmefaktura om du är fjärrvärmekund.
Eftersom det ska kännas tryggt för dig att vara kund hos oss vill vi göra dig medveten om att du kan få ett tillfälligt anstånd med att betala faktura för elnät eller fjärrvärme om din ekonomi är ansträngd.
Tänk bara på att kontakta kundservice innan fakturans förfallodag har passerat så kan vi i de allra flesta fall gemensamt hitta en bra lösning.
Senaste nyheter
Alla nyheter →Nya Allmänna avtalsvillkor för fjärrvärme
De allmänna avtalsvillkoren för fjärrvärme har nu blivit färdigförhandlade och fastställda. De nya villkoren gäller från den […]
Utbetalning av elstöd
Nu är det snart dags för elstöd till privatpersoner i hela Sverige. Den 9 juni ska […]
Elstöd för företag
Det finns två beslutade elstöd för företag, ett generellt elstöd och ett elstöd för elintensiva företag. […]
Störning på vår kundservicetelefon – åtgärdat ca kl 9.00
Vi har för närvarande en störning på vår kundservicetelefon som gör att det inte går att […]
Vi utökar antalet laddstationer för elbilar
Behovet av fler laddplatser för elbilar har ökat mycket snabbt i Partille kommun. För att möta […]
Andra elprisstödet till privatkunder
En ny omgång elprisstöd kommer under våren att betalas ut till privatkunder i Sveriges fyra elprisområden. […]