Partille Energi kundservice

Kundservice

Vi är här för att hjälpa dig!

Om du inte hittar det du behöver på hemsidan är du välkommen att kontakta oss via mail eller på telefon så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

Telefon Kundservice 031- 336 96 60
Felanmälan/ jour utanför öppettid 031-336 96 70

Öppettider telefonservice
Våra öppettider för telefonservice är helgfri måndag till torsdag 8-17 och helgfria fredagar 8-15.

Besök
Du kan besöka oss på vårt kontor på Kyrktorget 51.
Vi vill gärna att du bokar en tid i förväg för att den person du behöver träffa ska vara tillgänglig.
Då får du hjälp utan onödig väntetid.

Avvikande tider under 2024
Fredag 5/1: Öppet 8-12
Torsdag 28/3 : Öppet 8-12, Fredag 29/3: Stängt, Måndag 1/4: Stängt
Tisdag 30/4: Öppet 8-12, Onsdag 1/5: Stängt
Onsdag 8/5: Öppet 8-12, Torsdag 9/5: Stängt, Fredag 10/5: Stängt
Torsdag 6/6: Stängt
Torsdag 20/6: Öppet 8-12, Fredag 21/6: Stängt
Måndag 23/12: Öppet 8-12, Tisdag 24/12: Stängt, Onsdag 25/12: Stängt, Torsdag 26/12: Stängt
Måndag 30/12: Öppet 8-12, Tisdag 31/12: Stängt

Adresser
Postadress: Box 55 100, 400 53 GÖTEBORG
Besöksadress: Kyrktorget 51, 433 33 Partille
Mail: kundservice@partilleenergi.se

Kontaktformulär hittar du här


Dokument & blanketter

Här hittar du alla våra dokument och blanketter
på ett samlat ställe.


Betalsätt och inbetalningsuppgifter

Fakturor för fjärrvärme och elnät i Partille har Partille Energis logotype.

Här nedanför ser du vilka olika lösningar som vi erbjuder för hur du kan få din faktura och hur du kan betala .

E-faktura

Du ansöker om E-faktura via din internetbank. Välj Partille Energi AB vid anmälan. När faktureringen är gjord kommer den att senast dagen efter dyka upp i din internetbank där du måste godkänna för betalning. Du kan se fakturan i din internetbank och den har samma utseende som en pappersfaktura.

E-postfaktura

Du får e-postfakturan bifogad som en PDF-fil till den e-postadress du väljer. En anmälan om e-postfaktura gör du enklast genom att skicka ett meddelande via kontaktformuläret här på Kundservice-sidan eller ringa till oss.

Digital brevlåda – Kivra

Du som är ansluten till Kivra får dina fakturor dit, istället för med vanlig post. Om du inte inte vill ha fakturor från Partille Energi till Kivra, kan du logga in hos dem och avanmäla utskick från Partille Energi. Om du inte valt något annat digitalt alternativ här ovanför, kommer fakturorna då som pappersfakturor i stället.

länk till Kivra

Pappersfaktura

Du får din faktura som ett brev i din brevlåda. Det innebär att fakturan kommer till dig ca 1 vecka efter fakturadatum med posten.

Autogiro

Autogiro är enkelt och bekvämt sätt att betala fakturor. Det innebär att Partille Energi drar fakturabeloppet från ditt konto på förfallodagen. För att ansöka om autogiro fyller du enkelt i vår autogiroblankett. Autogiro tjänsten gäller tillsvidare. Skulle du vilja avsluta ditt autogiro kontaktar du din bank eller oss.

Skriv ut vår ansökningsblankett som du hittar här

EDI-betalning (endast företag)

Företag har möjlighet att få fakturorna elektroniskt via EDI. Det spar på administrativ tid och är en vinst för miljön.

Inbetalningsuppgifter

Plusgiro: 4798401-8
Bankgiro: 740-0419
VAT nr: SE556478144001
BIC: NDEASESS
IBAN: SE2495000099604247984018


Lerum Energi underhåller näten

Partille Energi äger och ansvarar för näten för el och fjärrvärme. Vårt mål är att de ska vara driftsäkra och välskötta. Sedan den 1 april 2019 anlitar vi Lerum Energi för drift och underhåll av näten. Det kan därför hända att ni ser deras duktiga personal i arbete med felavhjälpning, nybyggnation eller förebyggande underhåll.

Två arbetare vid skåpbil

Senaste nyheter

Alla nyheter →