Foto på Anna, Eva, Mikael, Lena, Helen och Therese som arbetar på Partille Energis kundservice och marknadsfunktion.

Kundservice

Vi är här för att hjälpa dig!

Om du inte hittar det du behöver på hemsidan är du välkommen att kontakta oss via mail eller på telefon så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

Telefon Kundservice 031- 336 96 60
Felanmälan/ jour utanför öppettid 031-336 96 70

Öppettider
Våra öppettider är helgfri måndag till torsdag 8-17 och helgfria fredagar 8-15.
Lunchstängt kl 12-13 under perioden 15/6-14/8.

Avvikande tider under 2020
Torsdag 9/4 : Öppet 8-12, Torsdag 30/4: Öppet 8-12
Onsdag 20/5: Öppet 8-12, Fredag 22/5: Stängt
Fredag 5/6: Öppet 8-12, Torsdag 18/6: Öppet 8-12
Onsdag 23/12: Öppet 8-12, Onsdag 30/12: Öppet 8-12

Adresser
Postadress: Box 55 100, 400 53 GÖTEBORG
Besöksadress: Kyrktorget 51, 433 33 Partille
Mail: kundservice@partilleenergi.se

Kontaktformulär hittar du här


Dokument & blanketter

Här hittar du alla våra dokument och blanketter
på ett samlat ställe.

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna, hittar du inte din
fråga här så kontaktar du oss, så ska vi hjälpa dig.


Betalsätt och inbetalningsuppgifter

Partille Energi AB är sedan december 2019 avsändare av fakturor för fjärrvärme och elnät i Partille. Fakturorna har Partille Energis logotype.

Tidigare har Göteborg Energi fakturerat kostnader för elnät och fjärrvärme på uppdrag av oss. Tänk på att om du har haft e-faktura eller autogiro hos Göteborg Energi måste du ansöka om det på nytt hos oss, eftersom vi är olika företag och har olika konton. Därför kan tyvärr inte din anmälan om e-faktura och medgivande för autogiro flyttas över till oss automatiskt.

Här nedanför ser du vilka olika lösningar som vi erbjuder för hur du kan få din faktura och hur du kan betala .

E-faktura

Du ansöker om E-faktura via din internetbank. Välj Partille Energi AB vid anmälan. När faktureringen är gjord kommer den att senast dagen efter dyka upp i din internetbank där du måste godkänna för betalning. Du kan se fakturan i din internetbank och den har samma utseende som en pappersfaktura.

E-postfaktura

Du får e-postfakturan bifogad som en PDF-fil till den e-postadress du väljer. En anmälan om e-postfaktura gör du enklast genom att skicka ett meddelande via kontaktformuläret här på Kundservice-sidan eller ringa till oss.

Digital brevlåda – Kivra

Du som är ansluten till Kivra får dina fakturor dit, istället för med vanlig post. Om du inte inte vill ha fakturor från Partille Energi till Kivra, kan du logga in hos dem och avanmäla utskick från Partille Energi. Om du inte valt något annat digitalt alternativ här ovanför, kommer fakturorna då som pappersfakturor i stället.

länk till Kivra

Pappersfaktura

Du får din faktura som ett brev i din brevlåda. Det innebär att fakturan kommer till dig ca 1 vecka efter fakturadatum med posten.

Autogiro

Autogiro är enkelt och bekvämt sätt att betala fakturor. Det innebär att Partille Energi drar fakturabeloppet från ditt konto på förfallodagen. För att ansöka om autogiro fyller du enkelt i vår autogiroblankett. Autogiro tjänsten gäller tillsvidare. Skulle du vilja avsluta ditt autogiro kontaktar du din bank eller oss.

Skriv ut vår ansökningsblankett som du hittar här

Inbetalningsuppgifter

Plusgiro: 4798401-8
Bankgiro: 740-0419
VAT nr: SE556478144001
BIC: NDEASESS
IBAN: SE2495000099604247984018


Lerum Energi underhåller näten

Partille Energi äger och ansvarar för näten för el och fjärrvärme. Vårt mål är att de ska vara driftsäkra och välskötta. Sedan den 1 april 2019 anlitar vi Lerum Energi för drift och underhåll av näten. Det kan därför hända att ni ser deras duktiga personal i arbete med felavhjälpning, nybyggnation eller förebyggande underhåll.

Två arbetare vid skåpbil

Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter