Publicerad

Sommaröppettider i Kundservice

Support Partille Energi

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13.

I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15.

Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid ska du ringa 031-336 96 70.

Trevlig sommar önskar vi på Partille Energi!


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Nu lanserar vi Mina Sidor

Dator med Partille Energis Mina Sidor på skärmen

Den 8 juni lanserar vi Mina Sidor för våra elnätskunder och fjärrvärmekunder i Partille. Här kan du se dina anläggnings- och avtalsuppgifter, dina fakturor och du kan följa din energianvändning.

Inloggning görs med BankID. Är du privatkund kan du logga in direkt. Är du företagskund behöver du kontakta Kundservice först, så att vi kan lägga upp vem eller vilka personer som ska ha behörighet att se företagets uppgifter.

Har du tips och förslag på förbättringar tar vi gärna emot dem. Skicka i så fall ett meddelande från kontaktformuläret på Mina Sidor.

Du kommer till inloggningssidan via Mina Sidor-knappen längst upp till höger.

Välkommen med ditt besök!


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Partille Energis åtgärder kring corona

Person som tvättar händerna

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå.

Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi att du i första hand ringer eller skickar e-post i stället för att besöka vårt kontor. 

För att trygga leveranserna behöver vi fortsätta arbetet med felavhjälpande och förebyggande underhåll på näten och i kunders anläggningar. Vi försöker planera så att arbetet medför så få fysiska besök som möjligt, men det kan inte undvikas helt.

Personal hos Lerum Energi eller någon av deras underleverantörer, som utför arbete i fält på uppdrag av oss, följer de riktlinjer och rekommendationer som kommunerna och Folkhälsomyndigheten publicerar. Har du frågor eller synpunkter kring ett eventuellt inbokat besök är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Att tänka på när du väljer elhandelsbolag

Kvinna med telefon

Har du blivit kontaktad av elhandelsförsäljare per telefon eller ute på stan som lovar dig mycket lägre elkostnader om du tecknar ett avtal med dem? Här nedanför finns lite fakta och några goda råd som kan vara bra att känna till när du väljer elhandlare.

– Det går att jämföra och välja elhandelsbolag på bland annat pris och miljö. Sedan hösten 2019 sammanställer Konsumenternas Energimarknadsbyrå också en lista över de elhandelsbolag som fått flest klagomål. Listan kan vara bra att känna till när du ska välja. Du hittar den här.

– Var försiktig när du lämnar en fullmakt till ett bolag via telefon, internet eller i butik så att inte fullmakten ger större befogenheter än vad du har tänkt dig. Ett exempel är att fullmakten kan ge bolaget rätt att bryta det avtal du har med din nuvarande leverantör även om det medför att du får en brytavgift.

– Det finns förmedlingstjänster som gör upphandlingar och byten till ett annat elbolag åt dig. Tänk på att de ofta byter till det elbolag som erbjuder förmedlaren bäst ersättning. Det är inte alltid bästa pris eller villkor för dig.

– Du har 14 dagars ångerrätt om du har blivit uppringd och har tecknat ett elhandelsavtal via telefon. Ångerrätten gäller också om du har skrivit på ett avtal ute på stan.

– Vid telefonförsäljning gäller sedan 2018 att du ska ges möjlighet att skriftligt acceptera företagets erbjudande efter att samtalet har avslutats. Utan den skriftliga accepten är avtalet inte giltigt.

– Alla elkunder måste ha både ett elnätsavtal och ett elhandelsavtal. Partille Energi Nät AB har Göteborg Energi Din El AB som anvisad elhandlare. Om du är elnätskund hos Partille Energi Nät AB, men inte aktivt har valt elhandelsföretag har du alltså automatiskt ett elhandelavtal hos Göteborg Energi Din El AB.


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Vi inför månadsfakturering

Katt och dator

Från januari 2020 inför vi månadsfakturering för alla våra kunder.

För att våra kunder ska få bättre möjligheter till att hålla koll på sina energikostnader inför vi från januari 2020 månadsfakturering för alla kunder oavsett tidigare faktureringsintervall. För de flesta företagskunder blir det ingen skillnad. Är du privatkund eller företagskund som tidigare har haft 4 eller 6 fakturor per år för dina energikostnader, kommer du nu att få faktura oftare men på kortare tidsperiod.

Hos oss kan du välja mellan flera olika sätt att få och att betala din faktura. För att spara miljön vill vi gärna att du väljer ett digitalt alternativ. Oavsett vilket alternativ du väljer, så tar vi inte ut några fakturaavgifter.

Till exempel är e-faktura ett enkelt sätt att betala dina fakturor på som har en mindre miljöpåverkan än pappersfakturor. Ett annat bra alternativ är autogiro i kombination med e-postfaktura.

Mer information och hur du gör för att ansöka om olika betalningsalternativ hittar du på sidan för Kundservice


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Vi söker kundservicemedarbetare till Partille Energi

Foto på Anna, Eva, Mikael, Lena, Helen och Therese som arbetar på Partille Energis kundservice och marknadsfunktion.

Vill du bli en i teamet på Partille Energis Kundservice?

Partille Energi har nyligen byggt upp en egen Marknadsfunktion för elnät och fjärrvärme i Partille. Vi som jobbar på avdelningen är fyra kundservicemedarbetare, marknadschef samt vice VD. Nu behöver vi förstärka med ytterligare en kundservicemedarbetare.

Om tjänsten

Marknadsfunktionen är navet där kunderna har sin naturliga kontaktpunkt för sina elnäts- och fjärrvärmefrågor. Inom kort kommer vi även att starta elhandel. Arbetsområden som vi hanterar är t.ex. försäljning, avtalshantering, prisfrågor, anläggningar, förbrukning, fakturor, kundträffar, hemsida, sociala medier m.m.

 

Vem är du?

Du är van att arbeta i en föränderlig miljö och vill vara med och påverka samt skapa något nytt. Dessutom är det viktigt att du är en duktig kommunikatör, eftersom du i stor utsträckning kommer att kommunicera med både kunder, samarbetspartners och kollegor i både tal och skrift. 

Du har säljfokus, viljan och drivet att arbeta mot egna och gemensamt uppsatta mål för att bidra till utveckling av verksamheten och att vårda goda kundrelationer. Du är positiv, noggrann och har ett stort engagemang för att vilja kommunicera med våra kunder och med fokus på att lösa kundens ärende i första kontakten.

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en gymnasial utbildning och dokumenterad erfarenhet från en liknande roll, gärna inom samma bransch.  Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska då det krävs för de dagliga arbetsuppgifterna.

Vad vi erbjuder

Tjänsten är tillsvidareanställning på 100% hos moderbolaget Partillebo. Tillträde 1 september eller efter överenskommelse. Vi sitter i fräscha lokaler på Kyrktorget i Partille, mitt emot Allum. På kontoret vid Kyrktorget jobbar ca 25 personer och totalt i Partillebo ett 70-tal personer.

Arbetstiderna är vardagar på kontorstid och det finns kollektivavtal.

Om Företaget

Partille Energi ägs av Partillebo ett fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 3 900 bostäder och ca 220 000 kvm lokaler i Partille kommun. Partille Energi bedriver fjärrvärme-verksamhet för ca 2500 kunder och via dotterbolaget Partille Energi Nät bedrivs elnätsverksamhet för ca 15 000 kunder. Lerum Energi ansvarar på uppdrag av Partille Energi för bl.a. drift och underhåll av elnätet och fjärrvärmenätet samt vissa delar inom ekonomi.
Partillebo-koncernen ägs till 100 % av Partille Kommun.

Hur söker jag jobbet?

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@manpower.se
Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.

 Välkommen med din ansökan!

 


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Öppettider för Kundservice 20-22 maj

Foto på Anna, Eva, Mikael, Lena, Helen och Therese som arbetar på Partille Energis kundservice och marknadsfunktion.

Under Kristi Himmelfärds-helgen har vi ändrade tider för Kundservice. Vardagarna onsdag den 20 maj är vår Kundservice öppen kl 8-12 och fredag den 22 maj har Kundservice stängt.

Har du en fråga kan du skicka ett meddelande via kontaktformuläret här på webbplatsen. Vi besvarar den så snart vi kan efter att vi öppnat igen måndagen den 25 maj. Har du en akut felanmälan när Kundservice är stängd kan du ringa 031-336 96 70.

Med vänliga hälsningar från oss på Partille Energis Marknadsavdelning.


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Inga strömavbrott efter Ciara och Dennis

Kraftledning

Förra helgen passerade stormen Ciara. Den här helgen var det Dennis tur. Ingen av stormarna orsakade några väderberoende strömavbrott i elnätet i Partille.

Vi på Partille Energi vill leverera el tryggt och säkert till våra kunder. För att klara det investerar vi i ledningsnätet, rustar upp och lägger om för att säkra leveransen varje dag. Samtidigt är våra elnätspriser bland de lägsta i Sverige.  Att ovädren kunde gå förbi utan att orsaka några strömavbrott är ett kvitto på att investeringarna bidrar till att trygga våra leveranser.

Men vi vet att el och värmeavbrott kan inträffa och pågå under en längre tid. Under vinterhalvåret kan det bli extra besvärligt. Har du vad du behöver för att klara ett längre elavbrott i ditt hem? Läs mer om pågående avbrott och tips och råd på sidan Avbrott.


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Njut av juleljus i vintermörkret

Nu är advent och julen här. Då är vi många som pyntar både ute och inne med slingor, stjärnor och ljusstakar. Visst är det härligt med alla lampor i vintermörkret! Här är några goda råd till dig som gillar julbelysning.

Du som gillar julbelysning men inte vill slösa med el – använd LED-lampor. Energimyndigheten har gjort mätningar som visar att en sjuarmad elljusstake med glödlampor drar 27 gånger mer el än en motsvarande ljusstake med LED-lampor.

  • Om du vill byta till LED-lampor i en ljusstake som inte har det från början – Kolla första tillverkarens instruktioner och byt sedan alla lampor samtidigt.
  • Var noggrann när du köper reservlampor. En femarmad elljusstake ska inte ha lampor för en sjuarmad elljusstake. Det är viktigt, eftersom lamporna annars inte tål den spänning de får.
  • LED-ljus i vax kan också vara ett bra och brandsäkrare alternativ till levande ljus om man har små barn, husdjur eller inte alltid kan ha ljusen under uppsikt.
  • Använd aldrig en ljusslinga för inomhusbruk utomhus. Elmaterial ska ha IP-klass 44 eller mer för att kunna användas utomhus.
  • Trasiga lampor och ljusslingor ska lämnas in till miljöstation eller återvinningsstation.

Här kan du kan läsa mer om Energimyndighetens test och få fler goda råd

Vi på Partille Energi önskar dig en riktigt God Jul.


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Nya elnätspriser från 1 januari 2020

Från den 1 januari 2020 justerar vi elnätspriserna i Partille. Den genomsnittliga höjningen är 3,9% jämfört med 2019 års priser.

I takt med att samhället utvecklas använder många allt mer el. Det ställer stora krav på elnäten på nationell, regional och lokal nivå. De justeringar av elnätspriserna som vi nu genomför från den 1 januari 2020 beror till stor del på aviserade höjningar i det nationella och regionala elnätet.

Som kommunalt bolag finns det en uttalad målsättning att Partille Energi Nät AB som lokalt elnätsföretag ska erbjuda goda villkor för boende och verksamheter i Partille. Därför investerar vi, rustar upp och bygger om elnätet för att säkra elleveranserna inom kommunen varje dag. Med en långsiktig och stabil prissättning och kloka investeringar framåt, kan vi fortsätta att ha bland de lägsta elnätstaxorna i Sverige.

Mer information om de nya priserna hittar du i länkarna här nedanför.

Elnätspriser 2020 för privatkunder

Elnätspriser 2020 för företagskunder


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Ändrad energiskatt på el från och med 1 januari 2020

Från och med den 1 januari 2020 ändras energiskatten på el till 35,3 öre/kWh exklusive moms.

Regeringen har i november beslutat om en indexomräkning av energiskatten på el med 0,6 öre/kWh. Det innebär att skatten från årsskiftet höjs från 34,7 öre/kWh till 35,3 öre/kWh exklusive moms. Inklusive moms blir den nya skatten 44,12 öre/kWh. Ändringen har publicerats i SFS 2019:681.


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Nu finns Partilles energibolag närmare dig

Foto på Partille Energi ABs och Partille Energi Nät ABs vd Katarina Elfverson

Energibolagen Partille Energi AB och Partille Energi Nät AB finns nu närmare dig.

Sedan årsskiftet 2017/2018 ägs energibolagen Partille Energi AB och Partille Energi Nät AB av Partillebo AB. I praktiken betyder det att bolagen ägs av alla Partillebor.
Vårt uppdrag är att arbeta med fjärrvärme och elnät i Partille kommun.

Genom kloka satsningar vill vi fortsätta att utveckla våra tjänster så att de passar ett modernt samhälle. Med ett kommunalt ägande finns det större möjligheter att påverka vilka investeringar som ska göras och vilka priser vi ska ha än om bolagen hade haft utomstående ägare.

Fram till den sista oktober har Göteborg Energi skött försäljning, kundkontakt och fakturering. Från och med den 1 november har Partille Energi nu en egen marknadsfunktion eftersom vi vill vara nära våra kunder.

Vi hoppas att boende och företag kommer att bli nöjda med oss och att vi kan fortsätta utveckla Partille tillsammans, säger VD Katarina Elfverson


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter
Publicerad

Lansering av vår hemsida!

Foto av Jonsereds Kraftstation i Jonsered

Varmt välkomna till vår nya hemsida! Här vill vi att privatpersoner och företag ska få råd och hjälp med frågor om el och fjärrvärme i Partille.

Partille Energi ansvarar för näten för fjärrvärme och elnät i Partille kommun. Sedan den 1 november 2019 har vi en egen Kundservice. I samband med det lanserade vi också den här nya webbplatsen för privatpersoner och företag i Partille. Här på sidan hittar du information om våra avtal och priser, men också information om till exempel driftstörningar i näten och mycket mer.

Vi kommer att arbeta vidare med innehåll och struktur på sidan. Har du tips eller synpunkter på hur hemsidan kan förbättras? Skicka i så fall gärna ett meddelande till oss så via vårt webbtipsformulär


Senaste nytt

Sommaröppettider i Kundservice

Nu är sommaren här och med den kommer också semestertider. Från den 15 juni till 14 augusti har Kundservice lunchstängt kl 12-13. I övrigt har vi öppet som vanligt helgfri måndag till torsdag kl 8-17 och helgfria fredagar kl 8-15. Ring oss på 031-336 96 60 eller mejla kundservice@partilleenergi.se. Har du en felanmälan utanför kontorstid […]

Partille Energis åtgärder kring corona

Vi på Partille Energi har fokus på att säkerställa leveranserna av el och fjärrvärme även vid en större smittspridning av covid -19 i samhället. Vi arbetar också aktivt för att minska risken för smitta i vår kundservice så att vi kan hålla en god servicenivå. Om du har ett ärende till vår kundservice rekommenderar vi […]

Alla nyheter