Publicerad den

OBS! Fel betalningsmottagare i Kivras betalfunktion för fakturor som kom 14 maj

På grund av ett tekniskt fel har tyvärr fakturor från Partille Energi som skickats via Kivra den 14 maj fått felaktig betalningsmottagare i den den automatiska betalningsfunktionen i Kivra-appen. Vi vill därför uppmärksamma dig på att inte använda denna för att betala fakturan.

Har du redan markerat fakturan för betalning i Kivra kan du gå in i appen och avbryta betalningen. Detta ska du göra både om du valt ”Betala nu” eller ”På förfallodagen”.

Gör så här för att avbryta betalning
– Gå in på fakturan i Kivra-appen.
– Välj ”Visa detaljer”.
– Välj sedan ”Avbryt betalning”.

Redan gjorda betalningar
Om betalningen redan gått iväg kommer vi att lösa detta utan att du som kund behöver göra något. Vi har kontakt med Falkenberg Energi, som dagligen kommer att skicka information till oss avseende betalningar för fakturor från Partille Energi, för att vi ska kunna registrera fakturorna som betalda här hos oss.

Betala via din internetbank
PDF-fakturan är korrekt och vi kommer därför inte att göra ett nytt fakturautskick. Om du fått fakturan i Kivra ber vi dig betala fakturan via din internetbank genom att manuellt ange Partille Energis plusgiro 4798401-8, fakturans ocr-nummer och belopp i stället för att använda den automatiska funktionen i Kivra.

Vi beklagar det inträffade och hoppas att det inte förorsakar dig besvär.
 
Med vänliga hälsningar
Partille Energi i samarbete med TietoEvry

Nyheten uppdaterad 2024-05-15 kl 14:45





Senaste nyheter

Alla nyheter →