Partilleenergi

Vår vd pratar vattenkraftverk och vattennivåer i Morgon i P4 Göteborg 1/8

Vattenkraftverket

Som ägare till Jonsereds vattenkraftverk är vi en del av ett flöde som sträcker sig uppströms via ett antal sjöar och ån Säveån/Sävelången och nedströms ända ner till Göta älv och Kattegatt.

Kraftverket ligger dessutom ”mitt i byn” så det finns ett naturligt intresse kring verksamheten. Sommartid är det oftast frågor kring vattennivåer i sjön Aspen och i Säveån.

Vår vd Mikael Jednell mötte upp radio P4:s reporter på plats för att visa och berätta. Du kan lyssna på inslaget via länken nedan 2:13 minuter in i sändningen i Morgon i P4 från 1 augusti. 

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/2629358

Nyheter

Fler nyheter

Partille Energi logo med tag
Få tips, nyheter och uppdateringar som gör det enklare att ha koll på din energi.
Jag är intresserad av:
Kund?
1.0x