Partilleenergi

Kunderna ger betyget Väl godkänt

Betyg Väl Godkänt NKI

Den 14 oktober presenterade Supportföretaget TMJ Group AB resultatet från den kundnöjdhetsundersökning de har genomfört på uppdrag av oss. Partille Energi landar på plats 21 bland de cirka 60 energibolag med jämförbar storlek och verksamhet i Sverige som regelbundet deltar i Supportföretagets mätningar.

I 400 genomförda intervjuer har kunderna gett uttryck för att de upplever Partille Energi som ett stabilt, pålitligt och lokalt förankrat energibolag med mycket hög driftsäkerhet och att det ger en hög grad av trygghet i kundernas vardag.

– Jag är både hedrad och glad över att vi med ett index på 74,49 fått det fina betyget Väl godkänt från våra kunder. Vår kundservice får mycket höga betyg för bemötande, tillgänglighet och kompetens. Kunderna lyfter också fram att vår lokala närvaro och personliga service betyder mycket, säger Mikael Jednell, VD Partille Energi.

Positiva kontakter

Kunderna beskriver smidiga kontakter, korta väntetider och tydliga svar kring avtal, mätare, installationer och fakturor. Vid kontakt med oss lyfter kunderna fram bemötandet som trevligt, hjälpsamt och serviceinriktat. Flera berättar om snabb återkoppling, tydliga svar och kompetenta tekniker som löser ärenden effektivt.

Hög driftsäkerhet ger trygghet

I undersökningen lyfts driftsäkerheten fram som en av våra största styrkor. Kunderna beskriver få eller inga avbrott och en fjärrvärme som fungerar mycket bra år efter år. Vid problem upplever man att åtgärder vidtas snabbt och professionellt.

Förbättringsområden att jobba vidare med

Kunderna ger uttryck för att de upplever Partille Energi som lite anonymt och osynligt. Särskilt inom områdena hållbarhet och prisvärdhet har vi mer att göra.

– Jag har ingen uppfattning om hur deras miljöarbete fungerar. Detta borde de gå ut mer tydligt med. Detta är viktiga frågor, säger en kund i undersökningen.
– Jag vill att de ska ha en tydligare information gällande effektavgiften och andra kostnader och ge ut en tydlig strategi om elanvändningen, är synpunkter från en annan kund.

I vissa serviceärenden beskriver kunder också bristande återkoppling och oklara besked, där tydligare dialog och mer aktiv uppföljning efterfrågas.

– Vi har fått tydliga signaler på att vi behöver fortsätta utveckla kommunikation, information och rådgivande stöd, där kunderna vill se mer proaktivitet, tydlighet och guidning i kontakten med Partille Energi. En ökad kontakt och dialog på initiativ av oss kommer att bygga en bättre kundnöjdhet, säger Mikael Jednell.

Vi siktar högre nästa år

Med ett gediget material från undersökningen startar vi på Partille Energi nu arbetet med att ta fram aktiviteter att jobba med för att i nästa mätning om ett år kvalificera oss för betyget Mycket väl godkänt.

Fakta om Supportföretaget TMJ Groups Kundnöjdhetsundersökningar

Nöjdhetsindex baseras på 10 för kunden viktiga nöjdhetsfrågor och presenteras övergripande i ett nöjdhetsindex på skalan 0-100. Detta nöjdhetsindex är ett dynamiskt index vilket kontinuerligt uppdateras vartefter nya mätningar uppdateras. Idag genomför ett 100-tal energibolag med dessa olika affärsområden Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar, varvid benchmarking och jämförelser på ett flertal områden är möjliga.
Nöjdhetsemblem delas ut enligt nedan erhållna indexvärden:
Nöjdhetsindex 50-65 = Godkänd
Nöjdhetsindex >65-75 = Väl godkänd
Nöjdhetsindex >75 = Mycket väl godkänd

Nyheter

Fler nyheter

Orange the world logo 2020

Orange day

Den 25 november är det den internationella dagen för avskaffande av våld mot kvinnor och…

Tyck till om vår nya webbplats

Vi har precis lanserat en ny version av vår webbplats. Berätta gärna vad du tycker – det tar bara några sekunder!
Välj fritt antal påståenden som stämmer med din upplevelse
1.0x